Správná kombinace potravin je vhodná nejen pro zajištění například zdravé pokožky, ale i na zlepšování zdraví reprodukčních orgánů a hormonální rovnováhy. Jídla bohatá na nutriční látky jsou vysoce přínosné a dokáží zlepšit náladu, metabolismus, trávicí trakt a dokonce i libido…

 

Aby vaše tělo správně fungovalo, potřebuje adekvátní množství živin. To platí hlavně pro následující skupiny lidí:

– mladé ženy, které si potřebují udržet pod kontrolou hormony během menstruace
– lidé ve středním věku, kteří nejsou příliš fyzicky aktivní a chtějí získat přísun energie během dne
– ženy před menopauzou, které potřebují vybalancovať své hormony
– ženy po menopauze, které chtějí předcházet nemocem jako například osteoporóza

Pokud nebudete ve stravě přijímat ty správné živiny, vaše tělo nebude schopno produkovat dostatečné množství hormonů.

Zde je 5 nejlepších potravin, které vám to pomohou zajistit:

1. Jogurt

Tento fermentovaný mléčný výrobek obsahuje dostatek vápníku a hořčíku, které jsou potřebné pro zdraví kostí.

Kromě toho obsahuje probiotika, které zvyšují populaci prospěšné střevní mikroflóry.

No a nakonec, je v něm i poměrně velké množství vitamínu D, který je nezbytný nejen pro zdravé kosti, ale i pro hormonální rovnováhu. Přímo totiž ovlivňuje desítky důležitých biochemických reakcí v těle.

Nejlepší je čistý bílý a nepřislazovaný jogurt.

2. Avokádo

Avokádo je bohaté na vlákninu, vitaminy skupiny B, vitamin E, hořčík, draslík a kyselinu listovou.

Obsahuje také extra zdravé tuky, které z avokáda dělají zřejmě nejhodnotnější ovoce na planetě. Ne nedarmo se říká, že by ženy měly konzumovat alespoň jedno avokádo denně.

3. Mastné ryby

Mastné ryby jako losos, tuňák, sardinky, makrely, sledi či ančovičky obsahují nepostradatelné omega-3 mastné kyseliny DHA a EPA.

Ty dokážou předcházet nemocem jako jsou nemoci srdce, vysoký krevní tlak, zánětlivá onemocnění či deprese. Jsou také velmi potřebné pro správný růst a dělení buněk.

4. Zelenina bohatá na antioxidanty

Jde o zeleninu jako je špenát, růžičková kapusta či běžný salát.

Tyto druhy zeleniny obsahují mnohé vitamíny a látky, které jsou nezbytné pro správnou tvorbu a fungování více typů hormonů.

5. Léčivé koření

Určitě jste už o nich slyšeli – zázvor, česnek či skořice.

Uvedené koření rozzáří vaši pokožku a dodá jí mladistvý vzhled. Navíc dokáží úžasně stabilizovat náladu a vybilancovať hormony.