Přestaly vás bavit klasické sklapovačky nebo se vám zdají neefektivní? Nemusíte se nechat odradit touto zkušeností, do plavek vám může pomoci také řada jiných cviků, které se rovněž zaměřují na břišní partie. V tomto příspěvku vám přinášíme 5 jednoduchých cvičení, ke kterým nepotřebujete více než osušku a dobrou náladu.

Zvedání nohou vleže

Lehněte si na záda. Ruce si dejte za hlavu nebo pod hýždě. Střídavě zvedejte nohy do výšky 15 cm od země, přičemž dbejte na to, aby spodní noha nezůstala položená na zemi.

b1 Zvedání nohou kolmo na podlahu

Lehněte si na záda a ruce položte podél těla. Pomalu zvedejte nohy, dokud nezaujmete polohu kolmo na podlahu. Držte tuto polohu po dobu několika sekund. Pomalu se vraťte do výchozí polohy.b2

Posílení bočních svalů

Lokty se opřete o zem přičemž spojte nohy. Pomalu zvedejte boky, čím budete namáhat břišní svaly. Tělo a boky by měly představovat přímku. Zůstaňte v této poloze tak dlouho, jak to půjde. Následně cvik opakujte i na druhou stranu těla.b3

Překřížené sklapovačky

Lehněte si na záda a uložte se do polohy jako při klasických sklapovaček. Při cvičení tělo odšroubujte tak, že levým loktem se budete dotýkat pravého kolena a naopak.b4

Zvedání boků

Lehněte si na záda a ruce položte podél těla. Spojené nohy zvedněte do polohy pravého úhlu od země. Z této polohy pozvedněte nohy pomocí boků a zůstaňte v této pozici po dobu několika sekund. Následně snižte nohy do pravého úhlu a cvik opakujte.b5

Tato cvičení jsou jednoduché a můžete je cvičit střídavě nebo každý cvik po sobě s krátkou přestávkou. Jednotlivé cviky opakujte podle potřeby a nálady.