DATUM PUBLIKOVÁNÍ: 2013
NÁZEV SOUBORU: Teorie výchovy.pdf
VELIKOST SOUBORU: 1,72 MB
ISBN: 9788024742120
Kniha je určena učitelům i studentům pedagogiky, učitelství i širší pedagogické veřejnosti. Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na „akci“ a „zážitek“ nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápat výchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek v době tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie.
Úvod do pedagogiky | Pedagogická fakulta
Teorie tělesné výchovy a sportu. Teorie tělesné výchovy a sportu - obsah. Státní sportovní reprezentace TJ Markvartovice TJPetřkovice Založení organizace Sponzorství Ekonomické a materiální zabezpečení Institucionální klasifikace sportu SPORT Evropská charta sportu Právo a sport Granty neboli dotace Tělesná výchova a ...
Martin Strouhal: Teorie výchovy - Cesty katecheze
Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie vý chovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura ...